dimarts, 20 de gener del 2015

Caricatures que et deixen retratat


Caricatura de Joan Vives (www.caricates.com)
Els meus records del Joan Vives, un amic de l’adolescència de Navarcles, són sobretot del carrer; d’un gos que es deia (o li dèiem) Sam, al que donàvem galetes, i sobretot dels seus còmics. Era genial veure l’evolució dels seus primers treballs, fets a llapis; com s’anaven transformant en còmics que podien haver estat publicats perfectament, ja de molt jove! Els anys van passar i quan preparava el verkami per finançar el recull Perdonin que no em disculpi, vaig pensar que una de les recompenses seria una caricatura a la coberta del llibre. Vaig pensar en ell de seguida, i ens vam reunir un dia amb la idea que, mentre ell simulava dibuixar, li faria algunes fotografies per penjar-les al projecte. Un cop acabada la sessió, però, va resultar que no havia estat simulant: em va ensenyar de sorpresa aquesta caricatura de l’Alai, que ens havia acompanyat durant la sessió. Em va semblar increïble la facilitat amb la que havia captat no només els trets físics característics, sinó també el caràcter alegre i juganer. Tot això en molts pocs minuts! I em vaig quedar sense paraules fins ara, que ho explico, tot i que la millor manera de veure-ho és amb la imatge que les acompanya. Ja em direu què us sembla! I si us voleu fer una cariatura, personal o bé de grup, jo no m'ho pensaria gens: caricates.com!