I. Suggeriments per abans de començar la campanya
- Tenir tot el material promocional a punt -en el meu cas, bàsicament, els propis contes i les fotografies i vídeos de les accions conjuntes amb els artistes que participen en el projecte- abans de començar. Sinó acabat, almenys començat o embastat; així pots reaccionar ràpidament el dia que requereix una determinada acció. Dic això perquè tinc 4 vídeos pendents que a hores d’ara, després de 15 dies de campanya, no he pogut ni començar. Un projecte d’aquestes característiques genera molta activitat, sobretot per email, i no tindràs gaire temps per fer res. En el meu cas ja és massa tard, tot i que intentaré acabar els vídeos; en el teu assegura’t de tenir-ho tot a punt o molt avançat!
- Crear una pàgina específica del llibre al facebook. Si el projecte és complexe com el Perdonin, inevitablement generaràs força moviment. Llavors és millor, perquè ningú no se senti bombardejat, crear una pàgina específica. D’aquesta manera cadascú té el nivell d’informació que vol: qui vulgui estar al dia de tot el que té a veure amb el projecte ho pot fer, però la resta poden seguir-ho més tangencialment a través del teu perfil o d’una altra pàgina (en el meu cas, publico a la pàgina genèrica de Llibres Artesans allò que considero més destacat).
És important no donar la llauna a ningú, el teu projecte ha de destacar per la seva qualitat, originalitat, creativitat, etc. però no per ser omnipresent. Jo sóc el primer que no recolzo ningú que actuï com un spammer! Llavors, és imprescindible oferir diferents nivells de seguiment i que cadascú opti lliurement pel que vulgui. No oblidis donar a la pàgina una adreça personalitzada, en el meu cas:
www.facebook.com/perdonin
NOTA: per crear un nom de pàgina personalitzat, necessites un mínim de 25 seguidors de la pàgina. Quan els tinguis, ves a www.facebook.com/username i allí pots anomenar-la com et vagi millor, sempre que el nom estigui disponible. - Crear una pàgina pròpia del projecte a la web. La idea és oferir des d’allí més informació de la que es pot posar a la pàgina del verkami. També, oferir una adreça web pròpia més intel·ligible, més curta i més fàcil de difondre que la del verkami. En el meu cas:
www.llibres-artesans.com/perdonin - Aquestes dues adreces ja les pots posar a la signatura de l’email abans de començar el projecte al verkami! La signatura de l’email és una gran eina, sobretot si mantens un gran volum de comunicacions en aquest canal. En el meu cas seria, per exemple: Ferran Cerdans Serra
-------------------------------------------
Perdonin Que No Em Disculpi, 2ª Ed.
www.llibres-artesans.com/perdonin
www.facebook.com/perdonin
--------------------------------------------
Això pots fer-ho mesos abans de començar la campanya! Et servirà de molt per no començar de zero quan arribi EL GRAN DIA: quan rebis l'email de l'staff verkami que diu "El teu projecte està publicat" ;-)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada