dissabte, 26 de desembre del 2009

les despulles embalsamades de milions de webs

recerca autoeditor.netInternet Archive és un arxiu de dimensions descomunals que intenta servar còpies de totes les webs d'accés lliure que han existit a internet desde 1996. Els seus spyders generen instantànies de les webs en dates determinades, que anys després podem visualitzar independement del que hi hagi publicat ara.

El lloable motiu d'aquesta ingent obra és la preservació de creacions de diferents cultures que d'altra banda es perdrien per sempre: "La majoria de les societats dona importància a la preservació de les obres de la seva cultura i patrimoni. Sense aquestes obres, la civilització no té memòria i no hi ha cap mecanisme per aprendre dels seus èxits i fracassos.". L'eina que ens permet cercar directament en aquest arxiu s'anomena Wayback Machine, i cal esmentar com a detall interessant que tot el contingut està replicat en servidors de la Nova Biblioteca d'Alexandria, a Egipte.

A voltes, m'agafen lleus atacs de nostàlgia i espio per un foradet les despulles momificades de la que fou la meva primera web, autoeditor.net, activa de principis del 2001 fins a finals del 2002. Encara que moltes seccions no funcionen (serveis desapareguts, imatges que no s'han arxivat...) les podeu visitar clicant a la captura, però Ep! silenci...

3 comentaris:

sargantana ha dit...

he estat allunyada i ara tinc molta feina pendent, pero no volia deixar de desitjarte lo millor per aquets dies i fer-te uns petons

per cert...em deixes les teves esperdenyes blaves? m'ha fascinat l'imatge

ens anem veien.petonets

zel ha dit...

Jo, com la sargantana, tinc feina pendent, em queden molts desigs de bon any per escriure, però avui et toca a tu....

I això que expliques, resulta inquietant...serem record?

Ferran Cerdans Serra ha dit...

bentrobades de nou! les espardenyes blaves estaran aqui quan les necessitis, i sinó sempre ens quedarà l'Internet Archive! Molt Bones festes a les dues i fins aviat!!!