dijous, 30 de juliol del 2009

la imaginació pot ser una presó

El cap de setmana passat, que podriem qualificar de "torrefacte", vaig anotar diverses idees al "quadern del vent", el que duc arreu actualment.

Aquesta n'és una: Un rellotge de cucut que cada quart d'hora proporciona un quinto fresc.

A la pàgina esquerra, a la foto no es veu, hi ha escrit: "la imaginació pot ser una presó(?)". Ara hi escriuria "la imaginació pot ser una maledicció". De fet, em fa riure molt sovint, i també a qui m'acompanya, però a vegades m'agradaria tenir un botó i deixar-la en OFF.

Ara, si tinc de triar, ja està bé en ON permanent :D

7 comentaris:

Clidice ha dit...

m'agrada pensar que no he deixat d'imaginar i viure, com en universos paral·lels dels quals, només alguns, en tenim les claus de la porta :)

neus ha dit...

la imaginació és una benedicció! la vida seria tan trista sense ella...

m'agrada aquesta teva idea... llàstima del ressacón que comportaria :P

òscar ha dit...

estic amb l'elur: la imaginació és una benedicció. ara per ara, però, el botó d'encés i apagat encara no l'he sabut trobar.

Alegria De La Huerta ha dit...

Veig que poc a poc va empitjorant... de la presó a la maledicció, i després què?
Bé, i passar la ratlla de la imaginació a la realitat... em escrit sobre coses semblants o a mi m'hi porten.

Ferran Cerdans Serra ha dit...

La imaginació POT ser una maledicció (no ÉS una maledicció), de la mateixa manera que l'aigua font de vida ens pot fer perir, i no per això deixa de ser una benedecció; Un nen pot veure un armari ple de roba i un altre el pot veure ple de monstres i patir-ne la por deguda a la seva imaginació, la mateixa benedicció que l'hi permet entrar dins d'un còmic i formar-ne part de la història gaudint-la i vivint-la al màxim.
Una cosa no treu l'altra.
Maledicció pot ser, en un moment donat, no poder parar d'excretar idees, aforismes, escrits, imatges, fotografies, pensaments i que, per exemple, a cada conte que acabis en neixin 25 més de manera que sàpigues del cert que mai no podràs escriure tot el que voldries per molt que visquis, ans al contrari, quan més visquis més quantitat d'idees teves quedaran orfes. Això, si no se sap dur, pot ser una maledicció imaginativa, sobretot quan no pots escriure a la mateixa velocitat que penses i vas perdent idees pel camí que saps que mai més tornaran.
A vegades m'agradaria tenir només una resposta a cada pregunta, llavors segur que tot seria molt fàcil. Però només a vegades, gairebé mai. Només quan estic rendit i cansat. I a vegades, la mateixa imaginació que tant ens fa riure pot fer-nos males passades, però no per això deixa de ser una benedicció.
Una cosa no treu l'altra.

neus ha dit...

:) m'encanta la teva resposta!

Ferran Cerdans Serra ha dit...

elur m'alegres tots els divendres! XD
bon cap de setmana a tothom!